Το 'εργο
01 – 04
02 – 04
03 – 04
04 – 04
Αντικειμενο – Στοχος του Εργου
Αντικείμενο της δράσης, συνοπτικά, είναι η υλοποίηση ενεργειών και η παροχή συμβουλευτικών και εκπαιδευτικών υπηρεσιών στην «Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών/ΑΣΚΤ» για την ανάπτυξη και λειτουργία Κέντρου Καινοτομίας & Επιχειρηματικότητας, στο πλαίσιο της δράσης με τίτλο SUB2: «Πανεπιστήμια Αριστείας» με κωδικό ΟΠΣ ΤΑ 5180665/Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» (Kωδικός Δράσης: 16289). Η όλη δράση αφορά στην μεταρρύθμιση και συγκεκριμένα τη χρηματοδότηση για την αναβάθμιση και βελτίωση των ερευνητικών υποδομών επιλεγμένων ελληνικών Α.Ε.Ι. Η δράση 3.2.5 (16289) «Προώθηση της ποιότητας, της καινοτομίας και της εξωστρέφειας στα πανεπιστήμια» στοχεύει στη βελτίωση των ποιοτικών δεικτών έρευνας και διδασκαλίας των Ελληνικών Πανεπιστημίων και την ενίσχυση της διεθνούς παρουσίας τους. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω της υιοθέτησης στρατηγικών για τη στοχευμένη στήριξη των ερευνητικών περιοχών που συγκεντρώνουν χαρακτηριστικά διεθνούς αριστείας.
Η Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών είναι μονοθεματικό Πανεπιστήμιο και άρα είναι εύλογο και πιθανό και παρουσιάζονται ελλείψεις σε γνώσεις και ικανότητες που θεωρούνται σημαντικές για την προσαρμογή των φοιτητών στην νέα ψηφιακή εποχή αλλά και στην κατανόηση των αρχών λειτουργίας και οργάνωσης μιας επιχείρησης.
Στο πλαίσιο αυτό εντάσσονται οι απαραίτητες ενέργειες για την ενημέρωση των φοιτητών και των αποφοίτων για τις απαιτήσεις ίδρυσης και λειτουργίας μιας επιχείρησης. Παράλληλα συμπεριλαμβάνονται εκπαιδευτικές ενότητες που σχετίζονται αφενός με τη χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας στις καλλιτεχνικές δημιουργικές πρακτικές και αφετέρου και με την ανάπτυξη ήπιων δεξιοτήτων (soft skills).
Στόχος των εκπαιδευτικών προγραμμάτων είναι η προαγωγή της καινοτομίας, η καλλιέργεια της επιχειρηματικότητας στους φοιτητές και η παροχή συνδρομής σε ζητήματα σταδιοδρομίας.
Εκπαιδευτικα Προγραμματα
Στο πλαίσιο του παρόντος έργου θα παρασχεθούν οι παρακάτω υπηρεσίες στους ενδιαφερόμενους φοιτητές όλων των κύκλων σπουδών και στους αποφοίτους της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών. Συγκεκριμένα:
- Κατανόηση των αρχών ίδρυσης μιας επιχείρησης
Στη συγκεκριμένη ενότητα εντάσσονται οι απαραίτητες ενέργειες για την ενημέρωση των φοιτητών και των αποφοίτων για τις απαιτήσεις ίδρυσης και λειτουργίας μιας επιχείρησης και περιλαμβάνει συμβουλευτικές συναντήσεις και εκπαιδευτικά προγράμματα.
Για την «κατανόηση των αρχών ίδρυσης μιας επιχείρησης» θα οργανωθούν εξειδικευμένες ομαδικές συμβουλευτικές συνεδρίες (εξ αποστάσεως), οι οποίες θα περιλαμβάνουν:
- 3 ομαδικές συνεδρίες ανά θεματική ενότητα, στις οποίες οι φοιτητές και οι απόφοιτοι θα λάβουν καθοδήγηση για τα συγκεκριμένα επιχειρηματικά ζητήματα, με τη χρήση Ολοκληρωμένου Συστήματος Συμβουλευτικής (ΟΣΣ)
Επιπλέον θα οργανωθεί και ένα εξειδικευμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που θα περιλαμβάνει:
- Ασύγχρονη εξ αποστάσεως παρακολούθηση των επτά (7) παραπάνω θεματικών ενοτήτων (15 ωρών για κάθε θεματική ενότητα)
- τη συγκρότηση ενός τμήματος 25 ατόμων, που θα μπορεί να παρακολουθήσει το πρόγραμμα είτε δια ζώσης είτε εξ αποστάσεως μέσω πλατφόρμας τηλεκατάρτισης (15 ωρών για κάθε θεματική ενότητα)
Πίνακας 1: Θεματικές ενότητες Κατανόησης Αρχών ίδρυσης μιας επιχείρησης | |
α/α | Κατανόηση Αρχών ίδρυσης μιας επιχείρησης |
1 | Διαδικασίες ίδρυσης μιας επιχείρησης (ανά κατηγορία π.χ. εταιρία παροχής εικαστικών τεχνών, διοργάνωσης, προβολής και προώθησης εικαστικών έργων σε ψηφιακό ή φυσικό περιβάλλον) |
2 | Βασικές αρχές διοίκησης και λογιστικής διαχείρισης μιας επιχείρησης |
3 | Χρηματοδοτικά εργαλεία και διαχείριση κεφαλαίου |
4 | Κατάρτιση Business plan |
5 | Συμμετοχή σε συλλογικότητες και ομάδες καλλιτεχνών |
6 | Ανάπτυξη κατάλληλου στρατηγικού συμβατικού και ψηφιακού marketing |
7 | Ψηφιακές μορφές τέχνης και πολυχρηστικά συστήματα καλλιτεχνικής έκφρασης που δύνανται να εφαρμοστούν στην σύγχρονη επιχειρηματικότητα |
Παράλληλα στο πλαίσιο του παρόντος θα διενεργηθούν προσανατολισμένες δράσεις με τη μορφή εργαστηρίων – με εξειδικευμένους συμβούλους – δια ζώσης ή/και εξ αποστάσεως με βιωματικές δραστηριότητες και μελέτες περίπτωσης με σκοπό οι φοιτητές όλων των κατευθύνσεων και οι απόφοιτοι να δημιουργήσουν σε ομάδες ή/και ατομικά τα δικά τους business plans και να εξοικειωθούν με τις ανωτέρω διαδικασίες. Η διάρκεια των εργαστηρίων αυτών θα διαρκέσει συνολικά 7 ώρες.
- Ανάπτυξη Ψηφιακών και Ήπιων Δεξιοτήτων (soft skills)
Στη συγκεκριμένη ενότητα συμπεριλαμβάνονται εκπαιδευτικές ενότητες που σχετίζονται αφενός με τη χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας στις καλλιτεχνικές δημιουργικές πρακτικές και αφετέρου και με την ανάπτυξη ήπιων δεξιοτήτων (soft skills).
Η εκπαιδευτική προσέγγιση είναι σχεδιασμένη για να καλύπτει ένα σεμιναριακό κύκλο (4) ωρών για κάθε θεματική ενότητα ή αντικείμενο, που θα πραγματοποιηθεί τόσο δια ζώσης όσο και εξ αποστάσεως, δίνοντας ευελιξία στη συμμετοχή.
Το εκπαιδευτικό περιεχόμενο θα διαρθρωθεί σε δύο βασικές κατηγορίες:
- Ψηφιακές Δεξιότητες: Στόχος είναι η παροχή εξειδικευμένων γνώσεων στη χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας στις καλλιτεχνικές δημιουργικές πρακτικές (Συνολικά 56 ώρες)
- Ήπιες Δεξιότητες (Soft Skills): Οι φοιτητές και απόφοιτοι θα καθοδηγηθούν πως να αναπτύξουν οριζόντιες δεξιότητες που θα διευκολύνουν την προσαρμογή τους στο εργασιακό περιβάλλον και θα ενισχύσουν τις επικοινωνιακές και συνεργατικές τους ικανότητες (Σύνολο 24 ώρες)
Πίνακας 2: Ανάπτυξη Ψηφιακών και Ήπιων Δεξιοτήτων (soft skills) | |
α/α | Ψηφιακές Δεξιότητες |
1 | Ψηφιοποίηση, Τεκμηρίωση Ιστορικών Αρχείων |
2 | Σύγχρονες τεχνικές αξιοποίησης ψηφιακού υλικού |
3 | Δημιουργία διαδραστικών ψηφιακών εμπειριών |
4 | Καλλιτεχνική επιμέλεια ψηφιακού δημιουργικού υλικού (ιστοσελίδες, διαδραστικές αφηγήσεις και καλλιτεχνική επιμέλεια εκπαιδευτικών προγραμμάτων). |
5 | Ψηφιοποίηση στη διαλειτουργικότητα |
6 | Ψηφιακή αναζήτηση δεδομένων |
7 | Ψηφιακοί Πόροι |
8 | Ψηφιακές Πολιτισμικές Συλλογές (παρουσίαση καλών πρακτικών) |
9 | Διαθέσιμες Ψηφιακές Βιβλιοθήκες (π.χ. europeana) |
10 | Τεχνολογίες Τεχνητής Νοημοσύνης |
11 | Ανοικτότητα και πληθοπορισμός της γνώσης |
12 | Ψηφιακή Ασφάλεια – Cyber Security |
13 | Πνευματικά δικαιώματα |
14 | Σκέψεις και παρουσίαση συγκεκριμένων ψηφιακών μουσειακών εκθεμάτων από τους φοιτητές/ Προτάσεις και συζήτηση στην πρακτική εφαρμογή των εικαστικών τεχνών στις επιχειρήσεις. |
α/α | Ήπιες Δεξιότητες (Soft Skills) |
1 | Ανάπτυξη επικοινωνιακών δεξιοτήτων |
2 | Ανάπτυξη δεξιοτήτων γραπτής επαγγελματικής επικοινωνίας |
3 | Επίλυση προβλημάτων |
4 | Ομαδική εργασία |
5 | Προσαρμοστικότητα |
6 | Κριτική σκέψη |
Ωφελουμενοι του Εργου
Οι ενέργειες των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και της συμβουλευτικής υποστήριξης απευθύνονται σε φοιτητές όλων των κύκλων σπουδών και αποφοίτους της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών.
Αιτηση Συμμετοχης
Οι ενδιαφερόμενοι φοιτητές/απόφοιτοι της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών θα πρέπει να συμπληρώσουν την Φόρμα Συμμετοχής και να επισυνάψουν τα παρακάτω απαιτούμενα δικαιολογητικά αποκλειστικά εντός της προθεσμία που ορίζει η Πρόσκληση Συμμέτοχής Ωφελούμενων:
- Αντίγραφο των δυο όψεων του ατομικού δελτίου ταυτότητας ή διαβατηρίου ή άλλου πιστοποιητικού ταυτοπροσωπίας.
- Οποιοδήποτε Αποδεικτικό Φοίτησης (για φοιτητές) ή Τίτλος Σπουδών (για απόφοιτους) όπου να αποδεικνύεται η φοίτηση στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών

